kolmapäev, 27. juuni 2018

Päev 13-14, Shatili

Ärkasime äratuse peale. Leppisime kokku, et koguneme kell 10 autode juures ja hakkame edasi liikuma. Kuna pubi/klubi trall kujunes paljudel pikaks siis edasisõidu plaanid asendusid hoopis rannal vedelemisega ja Batumi peal kolamisega. Pärastlõunal asusime siiski teele, linna lõppedes õhutasime Mitsu pidureid ja jätkasime teekonda Shatili poole. Kohtasime igast ime-masinaid ja nalja sai korduvalt. Enne pimedat otsisime telkimiskoha lähedal asuva jõe kaldale. Kallas oli võsas ja mudane, teiselpool aga paistis sile muru. Tiirutasime ringi ja otsisime võimalust üle (loe: läbi) jõe saamiseks. Valisime kärestikulised kohad, kus vesi peaks olema madalam ja peagi olime vastaskaldas. Seadsime laagri üles ja tegime süüa. Ilm oli mõnusalt soe ja ümbruskond vaikne. Mingil hetkel kõlas aga lähedal relva lask. Pikema jututa sai laetud ka kaasas olev püstol, ning roheline valgusrakett tuiskas taevasse. Ümbrus läks valgeks ja kõik jäi vaikseks. Hommikul pakkisime end kaunis kiiresti kokku ja asusime tagasi teele. Ennem kasutasime võimalust veel jões paar ringi teha ja natuke lustida. Suurele teele tagasi jõudes paistis meie laagri kohalt mööda sõitmas kaks sõjaväe autot ei teagi kas kogemata või oli midagi põnevamat toimumas. Lõunapaiku saabusime ka Shatili tee algusesse, tegime suppi ja jätkasime teed. Teepeal hakkas lekkima Mitsubishi roolivõimu toru, auguga koha lõikasime välja ja kasutasime lappimiseks ühte kütuse voolikut, mis sai üllal eesmärgil lühemaks lõigatud. Patroliga toodi lähimast tanklast uus õli ja teekond jätkus peagi edasi. Teepeal kohtasime lamba- ja lehma karju, jällegi unustamatuid vaateid ja umbes 4 tunniga olime kohal. Toyota seltskond ootas meid, kuid otsustasime veel enne pimedat natuke külas ringi vaadata ja sai edasi sõidetud. Sattusime mägedes ka kohalikule piiripunktile, kus ametnikud olid parjalt purjakil, automaadid üle õla. Mõnusasti vesteldes, lasti meil edasi sõita ja anti ka natuke infot kohalikust elust-olust. Tagasiteel sai veel lobisetud ja naasime Shatilisse. Osa seltskonnast tundis end juba mõnusasti laua ääres, teistega läksime asulast välja jõe äärde. Mitsu ja Patrol parkisid autod üsna kalda lähedale ja tegime üles lõkke. Grillisime vorsti ja nautisime mõnusat jõevulinat. Avasime ka paar õllet ja ööpimeduses läksime tuttu. Mingi hetk saabus aga kohale Toyota, kust nõuti Mitsust üht CD-d ja püüti Patrolist ka mingi vein kätte saada. Viimane ei õnnestunud ja läbustav seltskond lahkus. Tore oli tõdeda, et reisime koos eriti vastutustundlike matkalistega, kes nii lihtsakäeliselt reisi turvalisuse ja matka varustuse/tehnika ohtu seavad. Olles parajalt julgust võetud suudeti tagasiteel ka jõkke kinni jääda ja ees ootas autosisu kuivatamine. Ilus õhtu oli kergelt rikutud ja edasised plaanid kuulusid tõsisemalt korduslugemisele. Läbisõit 159km + 376km